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Version vom 17. April 2023, 16:54 Uhr


Ryūichi Abe 1995
„Saichō and Kūkai: A conflict of interpretations.“ Japanese Journal of Religious Studies 22(1/2) (1995), S. 103–137. (Exzerpt.)
Ryūichi Abe 1999
The weaving of mantra: Kūkai and the construction of esoteric buddhist discourse. New York: Columbia University Press 1999.
Joanna Abeli 2011
Causes of piracy in medieval Japan. Michigan: Eastern Michigan University 2011. (Senior Honors Thesis Exzerpt.)
Keijiro Adachi, Toshiharu Shinkai 新開 利治 1989
„Dosho−machis Medizin: eine historische Entwicklung.“ Kagaku to kyōiku = Chemical education, Vol.37 (5) (1989), S. 482-486.
Cassandra Adams 1998
„Japan's Ise shrine and its thirteen-hundred-year-old reconstruction tradition.“ Journal of Architectural Education 52/1 (1998), S. 49-60.
Stephen Addiss 1985
Japanese ghosts & demons: Art of the supernatural. New York: G. Braziller 1985.
Mikael Adolphson 2000
The gates of power: Monks, courtiers, and warriors in premodern Japan. University of Hawai'i Press 2000.
Mikael S. Adolphson 2007
The teeth and claws of the Buddha: Monastic warriors and sōhei in Japanese history. Honolulu: University of Hawai'i Press 2007.
Mikael S. Adolphson, Edward Kamens, Stacie Matsumoto (Hg.) 2007
Heian Japan, centers and peripheries. Honolulu: University of Hawai'i Press 2007.
Mikael S. Adolphson, Anne Commons 2015
„Blurring the lines: Repositioning the heike.“ In: Mikael S. Adolphson und Anne Commons (Hg.), Lovable Losers: The heike in action and memory. Honolulu: University of Hawai'i Press 2015, S. 1-14.
Mikael Adolphson 2018
„Discourses on religious violence in premodern Japan.“ Faculty of Asian and Middle Eastern Studies 9/5 (2018), S. 149-162.
Agency for Cultural Affairs Bunkachō 文化庁 2021
Reiwa 3-nendo Bunkazai Hojokin Kōfu Ichiran: Hyōgo.“ 令和3年度文化財補助金交付一覧:兵庫.  (2021).
Tetsuo Aiga 1969
Encyclopedia Japonica 9. Tokyo: Shōgakukan 1969.
Tetsuo Aiga 1975
„baku.“ Nihon Kokugo Daijiten 16. Tōkyō: Shōgakukan 1975, S. 168.
Tragödien. Frankfurt und München: Fischer 2008. (Ü. von Johann Gustav Droysen.)
Masaharu Akaba 2011
„Nihonkai de kōsakusuru minami to kita no dentō sōsen gijutsu.“ Kanagawa Daigaku kokusai jōmin bunka kenkyū kikō nenpō 神奈川大学 国際常民文化研究機構 年報 (2011), S. 73 - 93.
Toshihide Akamatsu, Uwayokote Masataka 上横手 雅敬 1961
„Rengeō-in no rekishi.“ In: Misaki Gisen 三崎 義泉 (Hg.), Sanjūsangendō. Tokyo: Sanjūsangen-dō Hōsan Kai 1961, S. 3-29.
Toshio Akima 1993
„The myth of the goddess of the undersea world and the tale of Empress Jingū’s subjugation of Silla.“ Japanese Journal of Religious Studies 20/2-3 (1993), S. 95-185.
Kichirō Akimoto (Hg.) 1971
Fudoki. (Nihon koten bungaku taikei 日本古典文学大系 2.) Tōkyō: Iwanami Shoten 1971. (Erste Auflage 1958.)
Haruo Akimoto 2006
„The Aum Cult leader Asahara's mental deviation and its social relations.“ Psychiatry and Clinical Neurosciences 60(1) (2006), S. 3-8.
Jane Alaszewska, Andy Alaszewski 2015
„Purity and danger: Shamans, diviners and the control of danger in premodern Japan as evidenced by the healing rites of the Aogashima islanders.“ Health, Risk & Society 17, 3-4 (2015), S. 302–325.
Chizuko T. Allen 2003
„Empress Jingū: A shamaness ruler in early Japan.“ Japan Forum, Vol 15(1) (2003), S. 81-98. (Exzerpt.)
Wilhelm Altmann 1913
Ausgewählte Urkunden zur ausserdeutschen Verfassungsgeschichte seit 1776: Zum Handgebrauch für Historiker und Juristen. Berlin: Weidmann 1913. (2. Auflage.)
Takashi Amamoto 1978
Kyūshū no yama to densetsu. Fukuoka: Ashishobō 1978.
Richard W. Anderson 2002
„Jingū Kōgō Ema in Southwestern Japan: Reflections and anticipations of the seikanron debate in the late Tokugawa and early Meiji Period.“ Asian Ethnology 61(2) (2002), S. 247-270.
Anna Andreeva 2017
„Childbirth in early medieval Japan: Ritual economies and medical emergencies in procedures during the day of the royal consort’s labor.“ In: Salguero, Pierce C. (Hg.), Buddhism and Medicine: An Anthology of Premodern Sources. New York: Columbia University Press 2017, S. 336-360.
Masaharu Anesaki 1963
History of Japanese religion: with special reference to the social and moral life of the nation. Rutland VT: C.E. Tuttle Co. 1963.
Amey Y. Angane 2017
„The divine madness: A history of schizophrenia.“ Annals of Indian Psychiatry 1/2 (2017), S. 133-135.
Peter Antes 2006
Grundriss der Religionsgeschichte: Von der Prähistorie bis zur Gegenwart. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2006.
Klaus Antoni 1982
Der weiße Hase von Inaba: Vom Mythos zum Märchen. Analyse eines japanischen, Mythos der ewigen Wiederkehr‘ vor dem Hintergrund altchinesischen und zirkumpazifischen Denkens. Wiesbaden: Franz Steiner Verlag 1982.
Klaus Antoni 1986
„Zur historischen Legitimation des japanischen Anspruches auf die Ryûkyû-Inseln: Tametomo oder die Dämonie der Fremde.“ Oriens Extremus 30 (1983–1986) (1986), S. 85–119.
Klaus Antoni 1988
Miwa - Der heilige Trank: Zur Geschichte und religiösen Bedeutung des alkoholischen Getränkes (sake) in Japan. Wiesbaden: Steiner 1988.
Klaus Antoni 1995
„The "separation of gods and Buddhas" at Ōmiwa shrine in Meiji Japan.“ Japanese Journal of Religious Studies 22/1-2 (1995), S. 139-159.
Klaus Antoni (Hg.) 1997
Rituale und ihre Urheber: Invented traditions in der japanischen Religionsgeschichte. Hamburg: Lit Verlag 1997.
Klaus Antoni 1998
Shintō und die Konzeption des japanischen Nationalwesens (kokutai): Der religiöse Traditionalismus in Neuzeit und Moderne Japans. (Handbuch der Orientalistik Abt. 5, Japan; Bd. 8.) Leiden, Boston und Köln: Brill 1998.
Klaus Antoni, Hiroshi Kubota, Johann Nawrocki, Michael Wachutka 2002
Religion and national identity in the Japanese context. Münster: LIT 2002.
Klaus Antoni (Ü.) 2012
Kojiki: Aufzeichnungen alter Begebenheiten. Berlin: Verlag der Weltreligionen (Insel Verlag) 2012. (Mit einer begleitenden Studie und ausführlichen Text-Anmerkungen.)
Michiko Yamaguchi Aoki (Ü.) 1971
Izumo fudoki. (Monumenta Nipponica Monograph.) Tokyo: Sophia University 1971.
Michiko Yamaguchi Aoki (Ü.) 1997
Records of wind and earth: A translation of fudoki with introduction and commentaries. (Monographs of the Association for Asian Studies, Bd. 53.) Ann Arbor, Mich.: Association for Asian Studies 1997.
Haruyoshi Arai 1983
„Byōteki shūkyō taiken no kenkyū.“ Kyōrin Ikai Shi 杏林医会誌 14/3 (1983), S. 303–313. (Exzerpt.)
Paula Arai 2011
Bringing zen home: The healing heart of Japanese women’s rituals. Honolulu: University of Hawai'i Press 2011.
Arakawa Hironori 荒川裕紀 2021
„Nishinomiya jinja tōka ebisu kaimon shinji: kaireki kara korona made no hensen ni chakumoku shite.“ 西宮神社十日戎開門神事―改暦からコロナまでの変遷に着目して―. Bullitin of Mukogawa Institute of Estetics in Everyday-Life 31 (2021), S. 99-113.
James T. Araki 1981
„Otogi-Zoshi and Nara-Ehon: A field of study in flux.“ Monumenta Nipponica 36/1 (1981), S. 1-20.
Yasunori Arano 2005
„The formation of a japanocentric world order.“ International Journal of Asian Studies 2/2 (2005), S. 185-216. (Exzerpt.)
Yasunori Arano 2010
Wakô to "nihon kokuô". Tōkyō: Yoshikawa Kōbunkan 2010.
Meri Arichi 2006
„Sannō miya mandara: The iconography of pure land on this earth.“ Japanese Journal of Religious Studies 33/2 (2006), S. 319–347. (Exzerpt.)
Hiroshi Arimizu 1993
„Teppō denrai isetsu ni tsuite.“ Ōsaka gaikokugo daigaku ronshū 9 (1993), S. 257–264.
Gisela Armbruster 1959
Das Shigisan engi emaki: Ein japanisches Rollbild aus dem 12. Jahrhundert. Hamburg: Ges. für Natur- und Völkerkunde Ostasiens 1959.
Sonja Arntzen 1974
Ikkyū Sōjun : A zen monk and his poetry. Bellingham: Western Washington State College 1974.
Sonja Arntzen 1986
Ikkyū and the crazy cloud anthology: A zen poet of medieval Japan. University of Tokyo Press 1986.

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